Wat doet een Facebook specialist?
Facebook is hét social media platform als het gaat om online adverteren. Daarom zijn hier ook zo veel bedrijven op aanwezig en bezig met het tonen van producten die zij verkopen of het laten zien van diensten die ze leveren. Er zijn immers genoeg personen op Facebook aanwezig die ook een nieuwe klant kunnen worden.
Maar wat maakt het dat jij jezelf kunt aanmerken als echte Facebook expert. Moet je hiervoor een bepaalde cursus hebben afgerond of heeft het te maken met het aantal uren dat je dagelijks of wekelijks op dit sociale media kanaal bevindt. Dat maakt niet uit! Het gaat om jouw ervaring op Facebook en in hoeverre jij andere of jouw bedrijf meer omzet kunt geven. Een social media abonnement kan helpen om het beheer voor jou te voeren.
De werkzaamheden van een Facebook specialist
Een Facebook specialist houdt zich voornamelijk bezig met Facebook marketing. Hieronder vallen alle werkzaamheden die uitgevoerd worden om meer bezoekers naar de website te trekken, meer leads binnen te halen, meer contactaanvragen te realiseren of meer producten te verkopen. Alles om de omzet van het bedrijf te doen stijgen. Dit kan door middel van het plaatsen van normale berichten op de Facebook wall van het bedrijf, maar kan ook door het aanmaken van advertenties en deze te tonen aan een doelgroep die nog niet eerder in aanraking is geweest met het bedrijf.
Wat het beste werkt hangt af van het bedrijf en in welke branche deze zich bevindt. Het is logisch dat personen sneller een telefoonhoesje zullen aanschaffen via een advertentie op Facebook, dan bijvoorbeeld een bank of een auto. Uiteindelijk gaat het erom dat de doelstellingen die gemaakt worden realistisch zijn voor het platform maar ook voor het product. Een echte Facebook specialist weet dit en zal daarom deze fout ook nooit maken. We wensen je heel veel succes met Facebook! Toch liever uitbesteden? Dan kan social media beheer een uitkomst bieden.